Karolina przed Porsche

Bardzo udanie zakończył się dla Karoliny Czapki tegoroczny sezon startów w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Finałowe zawodu WSMP rozegrane zostały w ubiegły weekend na torze w Poznaniu. Głównym założeniem Karoliny przed startem w WSMP było obrona pierwszej pozycji w H-2000.

Piątkowe kwalifikacja w GPP złożyły się tylko z jednej sesji, a powodem tego była mgła zalegająca na torze, która zmusiła organizatorów do odwołania pierwszej czasówki. W jedynym tego dnia treningu oficjalnym Kaja przejechała tylko jedno okrążenie i musiała zjechać do depo, przerywając tym samym czasówkę.

To wszystko spowodowało, że do wyścigu Karolina musiała wystartować z 14 pola. Głównym problemem zawodników przed pierwszym z sobotnich biegów był wybór opon. Nawierzchnia była mokra i zawodnicy ostatecznie zdecydowali się na wybór “deszczówek”. Karolina w tym wyścigu dokonywała rzeczy wręcz niemożliwych. W przeciągu 12 okrążeń żółte Renault Clio zawodniczki zdołało awansować z 14 miejsca na 2 pozycję, wyprzedzając po drodze samochody pokroju Seat Leon Supercopa czy Porsche 996.

W drugim biegu Karolina dzięki wygranej wystartowała z szóstego pola i tuż po starcie znalazła się na prowadzeniu. Ostatecznie na suchej już nawierzchni toru, “Kaja” zajęła trzecią pozycję w klasyfikacji ogólnej. Poza tym reprezentantka Karolina Autosport dwukrotnie zwyciężyła w klasie H-2000 Występ z Poznaniu zagwarantował Karolinie Mistrzostwo Polski w klasie H-2000 i piątą lokatę w “generalce”.

Tegoroczny sezon dobiegł więc końca. Trzeba przyznać, że był to rok bardzo udany dla Karoliny, która obroniła tytuł w klasie H-2000 i zajęła wysoką piątą lokatę w klasyfikacji generalnej. Utalentowana zawodniczka z Ustronie wiele razy nawiązywała walkę z mocniejszymi samochodami. Do tego dochodzą tegoroczne udane starty w Mistrzostwach Czech i w New Renault Clio Cup w ramach Beru Top 10. To właśnie w tej ostatniej z wymienionych przeze mnie serii ujrzymy w przyszłym roku Karolinę.

Niebawem dokonamy całego podsumowania tegorocznych startów Karoliny i opiszemy najbliższe plany zespołu Karolina Autosport. Zapraszamy więc do odwiedzania strony zawodniczki poniżej przedstawiamy jej wypowiedź po zawodach w Poznaniu.

Karolina Czapka: - W Poznaniu startowało mi się bardzo dobrze. Pierwszy wyścig nie był łatwy, bowiem warunki były trudne. Nikt nie był do końca zdecydowany i pewien wyboru opon. Ja postawiłam na deszczówki i był to słuszny wybór. Cały czas była mżawka i dopiero pod koniec wyścigu tor zaczął przesychać. Startowałam z 14 pola i jestem zadowolona, że dojechałam tak wysoko. Momentami zaskakiwałam samą siebie, samochód był perfekcyjnie przygotowany. Błędów większych nie popełniałam, zatem jestem bardzo zadowolona. W drugim biegu start bardzo mi się udał i z piątego pola wyprzedziłam wszystkich. Na slickach miałam już mniejsze szanse na walkę z Robertem Lukasem czy Robertem Kisielem. Oprócz tego, że są oni bardzo dobrymi kierowcami to posiadają szybsze samochody. Cały wyścig jechałam na tak zwanego czuja, bowiem na początku okazało się, że wyświetlacz nie pokazuje mi aktualnego biegu tylko cały czas szósty bieg. Przez to musiałam liczyć jakim biegiem wchodzą w dany zakręt. Potem doszły problemy ze skrzynią biegów, coś w silniku zaczęło przerywać. Dojechałam jednak do mety i jestem bardzo zadowolona z tego, że sezon zakończył się właśnie tak i cieszę się niezmiernie z tytułu Mistrza Polski, który uzyskałam w tym sezonie. Można powiedzieć, że tytuł uzyskałam nie tylko dzięki sobie, ale także dzięki pomocy różnym ludziom, moim sponsorom, którzy wyłożyli pieniądze, zaufali mi i uwierzyli, że kobieta także szybko potrafi jeździć. Korzystając z okazji chcę podziękować moim rodzicom , którzy zawsze byli przy mnie i bardzo mi pomogli w zdobyciu tytułu. Dziękuję, również mojemu chłopakowi i kibicom. Mechanicy bardzo się starali, aby samochód był przygotowany bardzo dobrze. W tym sezonie nie ukończyłam tylko jednej eliminacji z powodu awarii silnika. Także, był to bardzo udany sezon.

VII runda WSMP, 13-14 października Poznań

Wyścig 1

1. Łukasz Zieliński - Audi A4 Turbo 21.55,619

2. Karolina Czapka - Renault Clio RS +19,607

3. Robert Lukas - Porsche 996 GT3 Cup +24,268

4. Maciej Marcinkiewicz - Lancia Delta Integrale +25,079

5. Robert Kisiel - Seat Leon Supercopa +42,965

6. Jerzy Franek - Seat Leon Supercopa +49,214

Wyścig 2

1. Robert Lukas - Porsche 996 GT3 Cup 20.44,963

2. Robert Kisiel - Seat Leon Supercopa +6,998

3. Karolina Czapka - Renault Clio RS +7,573

4. Adam Gładysz - Seat Leon Supercopa +15,393

5. Łukasz Kotarba - Seat Leon Supercopa +24,741

6. Maciej Marcinkiewicz - Lancia Delta Integrale +1.20,605

Punktacja Grand Prix Polski 2006

1. Stańco 80p

2. Lukas 74p

3. Kisiel 62p

4. Marcinkiewicz 50p

5. Czapka 46p

6. Zieliński 26p

Punktacja H-2000

1. Czapka 55p

2. Soja 35

3.Starnawski 31

4. Kijas 30

5. Słomina 20

6. Kijas Jr 16