IV runda WSMP: Karolina pozostała samodzielną liderką

W czwartej eliminacji WSMP i DSMP, oprócz rywalizacji o punkty w Grand Prix Polski, Karolina Czapka wystartowała także w wyścigu długodystansowym, dołączając do załogi Seata Leona – Roberta Kisiel i Jean-Claude Laruelle.

Podczas tej eliminacji wyścig długodystansowy po raz pierwszy rozegrany został w dzień poprzedzający rywalizację w Grand Prix Polski. Karolina wystartowała za kierownicą Seata Leona w trzeciej zmianie. Trzeba przyznać, że zawodniczka z Ustronia spisała się bardzo dzielnie podczas tego maratonu, gdzie temperatura w samochodach dochodziła do blisko 70 stopni. Gdyby nie dwa dodatkowe zjazdy do depo w końcówce rywalizacji, Karolina zapewne ukończyłaby rywalizację na drugim miejscu, a tak pozostało się cieszyć z trzeciej lokaty załogi.

W sobotnich dwóch wyścigach o GPP Karolina okazała się bezkonkurencyjna w klasie H-2000 i w trakcie trwania wyścigu mogła się skupić na walce z Seatem Leonem Zbigniewa Szwagierczaka. Zacięta rywalizacja między „Profesorem”, a Karoliną zakończyła się zwycięstwem tego pierwszego. Nie mniej jednak różnica miedzy tymi dwoma samochodami startującymi bądź, co bądź w innych klasach, z rundy na rundę zmniejsza się. Tak więc w Moście walka między Karoliną, a Seatami może być jeszcze bardziej ciekawa.

Dodajmy, iż Karolina rywalizację w Poznaniu ukończyła na czwartym i szóstym miejscu w klasyfikacji ogólnej, zwyciężając jeszcze dwukrotnie w H-2000. Po tych zawodach Karolina w punktacji generalnej utrzymała swoją piątą pozycję, natomiast w H-2000 różnica między nią, a drugim Krzysztofem Kijasem powiększyła się do trzech punktów.

Karolina Czapka: - W dwóch wyścigach o GPP starałam się podjąć walkę ze Zbigniewem Szwagierczakiem, mimo tego, że te dwa samochody są tak różne. Aczkolwiek dotrzymanie kroku Leonem nie jest takie proste. Różnica mocy jest widoczna, a najbardziej odczuwalne jest turbo w tych samochodach. Jestem jednak bardzo zadowolona ze swojej jazdy, gdyż poprawiłam swój czas na tym torze o pół sekundy w porównaniu z ostatnią rundą. Cały czas uczę się jednak czegoś nowego. Renault było do startu bardzo dobrze przygotowane. Teraz pozostaje przygotować się do kolejnej eliminacji, która odbędzie się na torze w Moście. Tam też postaram się pojechać jeszcze szybciej, aby podjąć bezpośrednią walkę z dwoma Seatami. Zdaję sobie sprawę, że tytuł Mistrza Polski w H-2000 jest mi coraz bliższy. Po tych zawodach zostałam już samodzielną liderką. Staram się o tym jednak nie myśleć i skupiam się na rywalizacji z zawodnikami jadącymi przede mną.

IV runda WSMP i DSMP - Poznań 28-29 lipca

DSMP (99 okrążeń)

1.Robert Lukas/Maciej Marcinkiewicz/Maciej Stańco – Porsche 996 GT3 Cup 3:01:34.88

2.Fabio Ghizzi/Enrico Buscema – Lancia Delta -5 okr.

3.Robert Kisiel/Jean-Claude Laruelle/Karolina Czapka – Seat Leon Supercopa -5 okr.

4. Adam Gładysz/Aleksander Michałowski - VW Golf V Tdi -9 okr.

5.Grochal/Franek – VW Golf V Tdi -10 okr.

6.Adam Kornacki/Marcin Kiwak – Honda Integra -10 okr.

Grand Prix Polski

Wyścig 1 (12 okrążeń)

1. Maciej Marcinkiewicz - Porsche 997 GT3 Cup 20.05,556

2. Robert Lukas - Porsche 996 GT3 Cup +41,394

3. Zbigniew Szwagierczak - Seat Leon Supercopa +56,945

4. Karolina Czapka - Renault Clio RS +59,397

5. Robert Kisiel - Seat Leon Supercopa -1 okr.

6. Krzysztof Kijas - Honda Civic -1 okr.

Wyścig 2 (12 okrążeń)

1. Maciej Stańco - Porsche 997 GT3 Cup 19.54,664

2. Maciej Marcinkiewicz - Porsche 997 GT3 Cup +0,775

3. Robert Lukas - Porsche 996 GT3 Cup +28,075

4. Robert Kisiel - Seat Leon Supercopa +55,453

5. Zbigniew Szwagierczak - Seat Leon Supercopa +1.00,460

6. Karolina Czapka - Renault Clio RS +1.01,458

Punktacja Grand Prix Polski

1. Stańco 50, 2. Lukas 36, 3. Kisiel 35, 4. Marcinkiewicz 34, 5. Czapka 22, 6. Szwagierczak 19

Punktacja H-2000

1. Czapka 24, 2. Kijas 21, 3. Starnawski 16, 4. Soja 13, 5. Slomina 8, 6. Kijas Jr. 7